.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Straits Cafe Centre Point Bandar Utama

Ini pertama kalinya aku nak buat review tentang tempat makan yang aku dgn Mr Hubby suka pergi. Tempat ni kitaorg memang selalu pergi makan, sebulan dah tentu 5-6 kali ke sini, makanannya memang BEST!! harga berpatutan, bagi korang yang tak kisah tentang harga dan mementingkan Quality makanan, kat sini pasti korang berpuas hati.





Inilah dia Straits Cafe, yang terletak di aras LG Centre Point Bandar Utama Damansara (BU 1/11). Siapa yang tak tau centrepoint tu dimana aku ada sediakan maps yang aku rompak dr pakcik google


v
v
v
v
v


Dan Inilah bangunanya yang akan korang nampak dari luar


v
v
v
v
v


Tempat ni lain dari shopping complex yang lain, dia tak ramai oorang, suasa yang tennag jer, pas tuh kat tengah2 dalam bangunan ni dia ada buat satu taman hijau, cantik sangat, dan kebetulan tempat makan ni juga berhadapan dengan taman2 hijau dan kolam ikan.

Taman Hijau

Apa makanan yang istimewa disini? Semuanya istimewa, semuanya sedap, kalau tak masakan aku dgn Mr Hubby selalu makan disini kan. Jom usha antara makanan kat sini.


Ini Penang Lobak

 Nasi Goreng Kerabu


Asam Pedas Penang Ikan Dori

Yang ni Jus Buah Rosselle


Tengok Rosselle tu pun dah menyelerakan, tambah2an buah Roselle ni kaya dengan Vitamin C, elok untuk kesihatan.

Makanan ni semua berharga RM 54.00 tapi Jus Rosselle tu dua gelas lah dan ada nasi putih untuk makan bersama Asam Pedas tadi. So amacam?  tak terliur ker nak pergi?

Antara makanan yang aku suggest untuk korang yang nak makan kat sini ialah:-

  • Char Kuew Tiow
  • Green Curry
  • Asam Pedas Ikan Dori
  • Mee kari ( pergh meleleh air liur kalau makan)
  • Mee Siam
  • Pineapple Fried Rice
  • Prawn Mee

Ni bila aku usha2 kat pakcik google, adalah satu Blog ni yang ada buat review tentang Strait Cafe jugak, so aku ambik Pic dari Blog dia sikit untuk korang tengok.





 Credit to : www. kyspeaks.com untuk 3 keping gambar diatas ni.









signature'

Copyright© All Rights Reserved ONETASHAKIR.COM