.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket


Pernah tak belajar sivik? Hari Jumaat baru2 ni aku ke KL, tapi bukan dengan kereta. Memandangkan Hari jumaat memang jam teruk, maka aku decide untuk naik LRT.Tempat tuju aku ialah ke SOGO.
Seperti yang semua orang tahu jumaat KL memang bz, itulah masanya kaum hawa nak shopping sebab lunch hour agak lama.
Yang aku nak cerita ni bukan pasal Shopping atau SOGO tapi kerana ada segelintir manusia yang tak ada kesedaran sivik!! Otak letak kat lantai agaknya.

v
v
v
v
v
v
v
v


Dorang betul2 tak nampak atau sengaja mengabaikan signboard tu?

v
v
v
v
v
v

Korang tengok2 ada tak rupa mereka seperti OKU, Warga Emas atau Ibu mengandung?


Kalau korang nak tau sewaktu gambar ini aku ambik, ada warga emas berdekatan dengan minah 3 orang ni, yet dorg boleh buat bodoh jer!! sekali pon keadaan dalam LRT penuh, tapi pada pendapat aku kita tak sepatutnya menggunakan tempat duduk yang dikhaskan untuk para OKU, warga emas dan wanita mengandung. Ini bukan hak kita jadi kenapa kita nak menggunakannya. Bagaimana jika kita sendiri berada dalam keadaan mereka, bila hak kita orang lain yang menggunakannya?

Apa nasib mereka ini jika hak mereka dicabuli?










Apa tindakan kita sebagai Masyarakat???

Dimana slogan yang sering kita terpekik dan terlolong "budi bahasa budaya bangsa"







signature'

Copyright© All Rights Reserved ONETASHAKIR.COM