.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Produk bagus, service macam %^&%$#@!#$^&**()()_

Pagi ni aku terkejut bila tetiba line internet aku P1 Wimax terputus, bila cuba nak connect balik dia kata internet aku dipotong!! Apa?????? aku baru bayar dia kata dah potong? cis sungguh teruk.



So aku pun call lah 'customer service department'. Bila explain kat dorang, finally dorg kata dorg boleh sambungkan balik dengan syarat aku kena faxkan resit bagi dorang, lagi lah aku hangin, mana aku nak raba resit pembayaran tuh, sebab aku bayar ikut maybank2u, atau pun aku kena tunggu 3 hari bekerja sehinggalah duit yang aku bankin tuh clear dan masuk akaun P1. Apa?? tunggu 3 hari?? NO!!NO!!NO!! barulah aku terfikir sesuai betul iklan dorang potong..potong..potong.. tuh, sebab sesuka sesuki jer dia main potong line internet orang. Dengan keadaan marah, aku letak telefon, pas tuh aku call balik dgn harapan org lain yang jawab, so aku boleh minta tolong sbb pagai khidmat pelanggan pertama ni sgt macam &^%$^&*))*&%$##@.


Nasib aku baik, panggilan aku dijawab oleh orang lain, setelah explain kat dia semuanya, dia minta aku tunggu di talian, tak lama lepas tuh dia pun bagi tahu aku yang dia boleh sambung balik line internet aku, dan minta aku emailkan padanya bukti pembayaran yang dibuat di maybank2u. Ha kan senang macam ni, sambung jer line internet aku ni, baru boleh aku email, apa barang nak suruh aku main fax2 ni. cis!!!!

Jadi kesimpulannya:-

  •  Ada pegawai khidmat pelanggan yang sangat berdedikasi, Dorang akan cuba bantu pelanggan dgn cara apa pun sebab mereka memegang pada "customer is always right"
  •  Ada pegawai khidmat pelanggan yang sangat malas nak merujuk pada senior. Dia malas nak buat banyak kerja, so dia ikut jer apa yang ada secara basic. Tak boleh nak consider apa-apa pun dgn dorg ni
  •  Produk P1 memang cemerlang, lebih bagus dari mana2 berukband yang lain, cuma service dari khidmat pelanggan mereka sangat lembab, Bila korang call, korang kena menunggu selama 30 minit baru panggilan itu dijawab oleh pegawai mereka, sebelum tuh cuma suara machine jer yang duk membebel kat korang.
  • Tak seperti Maxis Berukband yang aku guna, walaupun due date seminggu dah over, dorang masih boleh sabar menunggu, tak macam P1 yang sangat mengamalkan konsep POTONG!. baru 2 hari lewat bayar dorang POTONG!! teruknya korang
  • P1 kena hantar pegawai khidmat pelanggan mereka ke kursus bagaimana untuk menghadapi kerenah pelanggan dgn bijak bukan dengan BENGAP!!!

Sebenarnya semua benda ni bagi aku tak perlu jadi susah sehingga aku perlu untuk nak mengamok macam pagi tadi, bila aku explain yang aku buat bayaran memalui maybank2u, pegawai yang pertama boleh cakap kat aku " cik alin kali boleh bayar di pejabat pos , dorang clear pembayaran dalam masa 2 hari" >> inikah cara mereka? sepatutnya dia tak perlu bagi advise cam tu, kalau tak buat apa aku pakai maybank2u? kalau masih nak bersusah payah beratur ke pejabat pos, Aishhhh!!!! then bila aku tye ada solution lain tak?? dia boleh jawab "mintak maaflah saya tak boleh nak tolong cik, kalau cik tak boleh tolong diri cik sendiri dgn tolong faxkan resit pembayaran cik" aduh minah ni &^%$# betul lah!!! kan aku dah bagi tahu aku bayar pakai maybank2u, kalau nak print resit pu aku perlukan internet

Tak seperti pegawai kedua yang lebih berdedikasi. jawapan dia pun bijak " macam nilah cik, saya sambungkan internet line cik, cik kena email pada saya secepat mungkin, kalau cik tak emailkan, line cik akan dipotong semula" ha!!!! kan ok tuh. Maknanya adalah jalan penyelesaian kan? tak payah sampai nak ajar aku suruh beratur kat pejabat pos.


klik untuk zat pembesaran


Cuba korang tgk tarikh aku bnk in tuh, aku dah bayar baru dia potong, dan untuk pengetahuan korang yang buat aku panas ati sangat, aku dah call P1 masa due date aku tuh 19hb dan bagi tahu pembayaran aku kan buat pada 21hb, tetiba dah bayar kena potong, pastu banyak pulak songeh...ishhhhh sakit betul hati!!!!

signature'

Copyright© All Rights Reserved ONETASHAKIR.COM