.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Paintball tutorial part 6

Cuti-cuti pon ada kelas ker?? ADA!!!!!! wajib tuh.
ari tu korg dengar pasal barrel sock kan??tapi x tahu apa itu barrel kan? ok kelas ari ni kita belajar pasal barrel pulak




  1.  tu bkan barrel tau murid-murid. Itu namanya bulu wat geli-geli..hahahahahah caye ke?sengal! itu pembersih barrel.kenapa kena bersihkan barrel? sumtime bila korg shoot dia akan pecah dalam, pecah dalam?? hahah iyer pallet pecah dalam..jgn pikir yg bebukan boleh tak? kenapa boleh pallet pecah dalam? ada banyak sebab. sumtime sebab pallet tu dah masuk angin, sumtime krono(setting) tak berapa cantik,so pallet terlalu laju, ada banak sebab pallet boleh pecah on d way nak keluar tu. so kena dibersihkan barrel supaya next pallet boleh keluar dengan smooth.
  1.  Yang ini  barrel 14 inci
  2.  yang ini barrel 12 inci
Apa beza saiz barrel ni? banyak beza, yang panjang selalnya digunakan kalau jadi korang jadi 'snipper' tapi untuk jadi snipper 14 inci ni tak cukup panjang sebenarnya. Selalu untuk snipper kena guna minimum 16 inci. Yang 14 inci ni digunakan untuk game biasa jer, cuma dia lebih sharp. Macam dalam gambar ni yang 14 inci ni berbeza dgn barrel 12 inci tu dari segi bentuk barrel tu, dalam pic korang tak dapat tengok dengan jelas lah, tapi kalau di perhatikan dalamnya yang 14 inci itu berbentuk  spring. dia x selari dan kosong seperti barrel 12 inci tu, apa tujuannya? tujuannya ialah untuk memberi impak pada pallet, so pallet yang keluar lagi laju, lagi padat, dan kalau kena??nah!! itu kena rasa sendiri. so barrel sock yang diceritakan sebelum ni adalah untuk menutup depan barrel ni untuk mengelakkan pallet keluar secara tidak sengaja jika tertekan picu marker.

So amacam? teruja tak?
Kalau teruja jom join paintball gathering pada 28 Feb 2010 ni. Sapa yang berminat sila tinggalkan no tel kat comment box k?

signature'

1 comment:

hans said...

sis
belanja den main game nihh

Copyright© All Rights Reserved ONETASHAKIR.COM