.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Contest Ayah Ku Sayang


Menarik contest ni..... sangat menarik!! Contest ni dah menarik minat aku untuk luahkan perasaan yang dah terpendam sekian lama.

Ayah..... Walau anak mu ini tidak pernah berpeluang untuk menatap wajah mu, merasa sentuhan mu, menikmati kasih sayang mu, dibelai dan dikasihi seperti anak2 yang lain namun hakikatnya Ayah tetap Ayah kandung saya.
Sejak lahir anak ini tidak pernah sekali pun merasai sentuhan Ayah, kesiankan Ayah!! Sebaik dilahirkan anak Ayah yang malang ini telah dipertanggungjawabkan kepada org lain. Maka anak Ayah ini sudah tidak kenal siapa Ibu & Ayah kandungnya.... Kesian dia kan Ayah!!
Tapi ikatan anak dan Ayah...anak dan Ibu..menjadikan anak ini bila dewasa dgn sendirinya ingin mengetahui latar belakang dirinya...mencari insan yang bertanggungjawab membawa kehadirannya kedunia ini... maka bertemulah anak itu dengan kebenaran yang amat pahit.... sebaik bertemu dengan Ayah...Ayah sudah tidak bisa berbicara lagi, yang tinggal cuma dua nesan pengganti diri Ayah. Maka berjujuranlah airmata anak ini... 

SAYA SAYANG AYAH SAYA KERANA...................
Perpisahan  selama 33 tahun akhirnya menemukan kita dalam keadaan yang amat memilukan.Yang mampu anak ayah berikan pada Ayah saat itu cumalah Doa..agar Ayah tenang disana... Walau apa pun alasan ayah tidak membesarkan anak Ayah & memberi anak Ayah ini pada org lain  sesungguhnya telah saya maafkan, Siapalah saya untuk mendendami insan yang telah bertanggungjawab diatas kelahiran saya kedunia yang fana ini, dimana disini saya telah mengenali 1001 erti kasih sayang dan cinta. Terlalu kecil kesalahan ayah itu berbanding dgn kehidupan yang telah saya perolehi dalam sepanjang pengembaraan saya selama 34 tahun didunia ini.....


Buat Ayah : 

Ya Allah Ya Tuhan ku, 
Aku redha dgn ujian mu
Kau ketemukan aku dgn ayah ku
Disaat dia sudah tidak bisa menyentuh aku
Disaat dia sudah tidak bisa mengungkap kata sayang pada ku
Walau dada ku sebak...
Namun aku pasrah Ya Allah.
Kau tempatkanlah dia di kalangan org2 yang beriman dan hampir dengan mu
Kasihanilah ia seperti ia mengasihani aku
Walau tidak pernah terucap kata kasih itu dari bibirnya
Namun jelas bila dia memberi aku pada pasangan yang sgt2 menyayangi aku
Membesarkan aku dgn kesempurnaan
Amin.........


signature'

No comments:

Copyright© All Rights Reserved ONETASHAKIR.COM