.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Mengapa bila berjauhan lelaki mudah berlaku curang?

Aishhhh PANAZZ lagi ni nanti.... ari tuh isu Air Naik Kepala pun dh jadi panas.Yang ni mau lagi meletopZzZzZzZzZ.
Atcually aku jadi tertanya-tanya kenapa lelaki mudah sangat nak berubah hati @ berubah cinta...? kenapa erk?? korang yang lelaki ni ada masaalah rabun ker?? yer lah mula2 pandang sume elok ..pas tu tetiba bila dh lelama sikit mula jadi x elok??
Kenapa aku tanya cam ni? Sebab tiba2 aku teringat kisah sorang teman yang pernah aku tulis kat cni sebelum ni dalam entry aku ~Jatuh Cinta @ jatuh Nafsu~... dan hari ni sekali lagi aku dikejutkan dgn cerita seorang teman sekolah aku tentang kisah cinta suaminya di luar negara....

Fatin adalah seorang wanita yang mempunyai package. Dia cantik, anggun, walau dah beranak 3 tapi potongan badan masih lagi menarik, berpelajaran, berpendidikan, cukup sempurna dimata aku. Demi mengenangkan masa depan anak2 suaminya yang  mithali (kononnya) mengambil keputusan untuk menerima tawaran kerja oleh satu syarikat telekomunikasi terbesar untuk berkerja di luar negara. setelah setahun berada disana ( setahun pada bulan 08/2009 ) tiba2 Fatin dikejutkan dengan berita suaminya mempunyai hubungan sulit lain....dengan hati yang hancur Fatin telah terbang untuk bertemu sumi yang DURJANA itu... meninggalkan 3 org cahayamata di Malaysia, Fatin berangkat ke NZ untuk bertemu dan meminta kepastian tentang cerita & berita yang diterimanya.....

Bila sampai di sana, dan bertanyakan pada suami durjana itu bagi meminta kepastian dengan selamba suaminya berkata " x salahkan I nak kawin lagi satu...lagi pon I mampu... U & anak2 kat malaysia pon bukannya mati I x bagi mkn" Ha???????? enaknya mulut lelaki itu berkata2.... Maka Fatin bertanya lah pada suami itu kenapa dan mengapa ini semua berlaku... apa yang kurangnya....???Apa sebabnya hingga mendorong si suami ingin mencari kelainan? Tahu apa jawapan si suami (yang tak ada kepala hotak nie)
" I perlukan sum1 untuk jaga I, untuk layan I, I sunyi, batin I tersiksa" .............ishishishhhhhhhhhh sedihnya mendengar keluhan si suami yang memang BANGANG nie...... dia x ada otak ker nak pikir.... isteri dia yang dia tinggalkan dgn anak2 kat malaysia ni x ada pon sapa nak jaga..sebaliknya si isteri plak kn jaga 3 anak yang ada, si isteri x ada pon sapa2 nak melayan..sebaliknya dia kena layan 3 anak yang ada.... habis tu isteri x sunyi....(kalau tye jantan tuh sure dia jawab "alah u ada anak2 dgn u").... habis tuh batin isteri tak tersiksa ker? (ha!!! dia ingat perempuan tak ada istilah air naik kepala)...ada ker si isteri ni g minta cerai dan cari jantan lain???? ada ker??

Setelah puas memujuk dan merayu...... si suami ni masih lagi dgn keputusannya untuk mengahwini wanita berkulit putih (minah salleh) yang baru berusia 23 tahun...- si suami ni dh 40 tahun.( kederat tak larat nak layan minah salleh)...... hwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa apa lagi menangis air mata darah ler si Fatin....maka balik lah si Fatin ke Malaysia..meneruskan kehidupan bersama anak2 sambil masih lagi cuba pujuk2 suami yang tak sedar diri tuh...... tak sampai 2 minggu Fatin balik ke Malaysia si suami menghantar email pada si Fatin.... menjemput Fatin untuk menghadiri majlis perkahwinanya dgn minah salleh berumur 23 tahun tu pada 20 September 2009......korang g cari kalendar dan tgk tarikh itu jatuh pada bila? ( malas nak carik erk?) meh cni nak bg tau!!!! tarik tuh adalah bersamaan 1 syawal... RAYA tu beb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (mcm x ada tarikh lain)...... 

Pada 20hb September sedang semuanya meraikan Hari Raya...Fatin dan anak2 sedang bergelumang dgn air mata.... takbir menandakan kemenangan kita berpuasa manakala bagi Fatin takbir itu seolah2 bertukar menjadi  talkin buat dirinya..... membayangkan perilaku suami yang telah menghancurkan hatinya....lagi teruk bila si suami langsung x memberi khabar @ ucapan pada Fatin dan anak2..( maklumlah tengah menyedap)...
bukan sehari si suami hilang tanpa berita tetapi hampir 2 minggu si suami JALANG ini gagal dihubungi..... bila Fatin telefon ke tempat kerja... dia dimaklumkan bahawa suaminya bercuti panjang (honeymoon) lah tuh...

Selepas 2 minggu :
Si suami menghubungi Fatin dengan suara yang amat manja... katanya rindu benar dia dgn Fatin dan anak2.... si Fatin yang tgh blur2 pun bertanyalah " kenapa tetiba u baik sangat nie?" korang rasa apa jawapan suami dia????


V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
"Yelah.... pengantin baru kan.... zahir batin cukup...mood mestilah baik"

YUCKKKKKKKKKKKKKKKHHHHHHHHHSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!

&^%$#@$%^&^&**(())(*&&^^%$$#*)%$@!#$#~$^&)_+)*&^%$#$#@  (korang faham2 sendirilah yer apa yang aku nak ckp)

Boleh si suami jawab mcm tuh...otak dia letak mana??? x fikir lansung perasaan isteri... di lukakan..dan terus di lukakan....(kena dgn haku taulah nasib dia)....... tapi Fatin terus jer ckp kat laki dia "tahniah abang dan semoga abang bahagia" dan si suami pon terus cakap"itu yang buat I sayangkan U tu" (jantan ni faham ker maksud sayang yang dia lafazkan?).......



Bulan 12/2009:
Si suami ni nak balik ke Malaysia.... Maka Fatin dan anak2 nak menyambut kepulangan itu di KLIA...Si suami halang tak bagi Fatin jemput di KLIA... tahu kenapa? Mem dia ikut sama...so dia nak singgah di Hotel dulu untuk tinggalkan Mem ... (waklu)...... selepas selesaikan hal Mem tuh..si suami ni pon balik ler ke rumah. Fatin..... seperti biasalah bila suami jumpa isteri apa lagi ( x kan korg nak aku ckp terang2 kot..faham2 sendiri dah ler)... walaupon dalam hati si Fatin tu bernanah sakit atas perbuatan suami..tapi demi tanggungjawab dia masih merelakannnya..... Ha!!!!!! tapi mmg dh dasar lelaki tak pandai jaga hati isteri... si suami ni boleh plak selepas berasmara g bg tau kat si Fatin ni " sayang ni x kurang hebat dgn org kulit puteh "... makaihhhhhh memuji x bertempat..kenapa ko nak banding2kan dgn perempuan yang dh hancurkan hati isteri ko tuh???? JAHANAM!!!!..... esoknya pagi2 lagi si suami dah hilang dari rumah ( sia2 Fatin ambik cuti ingatkan nak habiskan masa dgn suami)... balik2 tengahhari tuh si suami dengan tersenyum2 ajak fatin berasmara (tak ambik kira anak2 yang ada kat umah ..masa tuh kan cuti sekolah )... bila fatin tanya ke mana? dia jawab dgn selamba jer " yang sini I bagi mkn.... yang sana lagilah, org baru..mana boleh sehari x dapat... so tadi I pg lah lunaskan nafkah batin kat dia dlu" wei jantan ko sengal lah.......... mmg sengal tahap *&^&^%$$##@@.... ishhhhhhh... terus potong keinginan Fatin...x lama...cuma 10 hari si suami di Malaysia....Fatin sendiri yang suruh dia balik ke NZ..fatin x tahan dgn tekanan yang diberikan mcm tu.....dan sepanjang dia di Malaysia dia mmg banyak habiskan masa dgn Mem berbanding dgn Fatin

Sekarang:
Fatin dalam proses penceraian..mmg bukan senang sebab sorg di NZ sorg di Malaysia... mmg akan ambik masa yang panjang..terutama si suami x pernah gagal memberi nafkah  setiap bulan (kecuali nafkah batin)...
Tapi x apa Fatin.... aku rasa ko kuat... ko lagi kuat dari aku.... aku pon pelik kenapa ko tetiba cari aku.... ko pon tak ada no tel aku kan.... rupanya ko cari dari kawan2 sekolah kita..... akhirnya ko dapat gak no aku.... nasiblah aku tak pernah tukar nombor sejak 12 tahun yang dlu.....aku terkejut masa ko call aku tadi...apa pun Fatin... ko kena kuat sbb ko ada anak2 dgn ko.... aku pelik kenapa ko cari aku.... rupa2nya sbb ko tahu kisah aku dr kawan2 yang aku juga mengalami peristiwa yang sikit lebih kurang cam ko... cuma dalam kes aku dia bwak balik dalam bilik tidur aku...... cukup!!!! cukup!!!! cukup!!!! aku x mo hengat lagi!!!!!!
Untuk ko Fatin...ko ada aku.... ko ada anak2 ko..aku janji aku akan ada dgn ko untuk ujian ko yang amat getir nie...... Insyaallah akan ada lelaki yang baik untuk ko jika diizinkan ko bertemu jodoh lagi...Insyaallah...

**masa entry ni aku tulis aku baru jer lepas letak tel dgn Fatin berceritakan tentang hal ni setelah hampir 15 tahun x mendengar suara Fatin......(akhirnya airmata aku gugur lagi).....



signature'

8 comments:

BULLET said...

kenapela dorang curang ek...

KELLY910 said...

hai sis tash..
sedih baca kisah kawan sis tu... lelaki nama je ada 9 akal dan 1 nafsu.. tapi sill buat benda2 yang macam org tak ada akal.. semoga kawan sis tu tabah menghadapinya..:(
btw tahniah sis, coz terpilih untuk terima hadiah contest cikhel tu..:)

cikgu isza said...

kawan saya ade gak kes camni, tapi dia awal2 dah poskan anak kat laki dia ble laki dia bagi alasan macam laki cite ni, huhhh.. baru laki dia tau susah payah bini dia urus anak ble salah sorang xde... dengar kata dah minta maaf, nasib baik le sedo..

yang kawan lagi sorang bagi hak penjagaan ank2 kat laki dia. Katanya wat pe susah jaga anak tapi ayahnya dok sedap sorang2 kat sana. Klo bagi nafkah anak2 xpe gak, klo x? Kita susah dia senang lenang.. berkorban.. dia harap niatnya difahami oleh anak2 ble mereka besar nanti.. bukannya x sayang anak2...

Natasha said...

bullet>>>>> mana lah tasha tau knp dorg senang berlaku curang.... x ckup 1 kot....

Natasha said...

kelly>>>> t.kasih atas usapan tahniah tuh..hakhakhak..jom ler trun d mines.nanti kita blh jumpa.....



ishhh sedih pilu kan bila laki wat cm 2

Natasha said...

cikgu isza>>>> aah kak..mmg ptt pun dia wat cm 2..knp bila berlaku penceraian ibu kn tanggung bebanan tggungjwb tuh sdgkan bapak sesedap jer... biar dorg lak rasa cm mana susahnya tanggungjwb yg dorg bagi kat kita selama nie

Dak Wan said...

Biasanya sebab laki tu sengal! Hahaha Bodoh arr laki tu.

wansteddy said...

sedihnya baca kisah ni kak. sampai hati lelaki kan.

xfikir ke nasip anak2 dia tu?

Copyright© All Rights Reserved ONETASHAKIR.COM