.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Air naik kepala.........

APA???? APA tengok2?
o0o0o0o0o sebab tajuk tu erk?
La ingatkan hape tadi.....................

A'ah..... ni nak citer sal air naik kepala la nie.... yang rasa2 bawah umur tuh g balik...jgn baca....:P

Selalu kita dengar 'org lelaki' jer sebut air naik kepala kan..... abis tuh org perempuan x ada ker masaalah air naik kepala??
Kalau tanya aku...aku akan jawab ada jer.... perempuan pon pandai gak marah bila air naik kepala..pandai gak baran bila air naik kepala..pandai gak sakit kepala bila air naik kepala kan... (iyer ke)...???

Kenapa masaalah ni ditulis?? ditanya?? sbb la ni org lelaki selalu jer marah @ buat alasan pasang 2-3-4 bila isteri tak tunaikan tanggungjawab.....tapi dorg penah x tye kat diri dorg..... bila dorg plak yg gagal tunaikan tanggungjawab tuh? apa dorang ingat isteri dorg tuh x ada perasaan ker?? para isteri pon ada jer istilah "air naik kepala"....

huh kenapa emo sangat ni natasha???
Semalam berbual dgn sorg teman[perempuan]... dia kata hubby dia nak kwin lain...so aku pon tye ler kenapa?? dia kata " laki aku ckp aku x boleh nak puaskan dia..aku selalu kata aku penat,x larat"... 
( hangin jer aku dengar ).... aku rasa kalau aku jumpa laki dia tuh ( kawan aku gak) aku nak jer tanya "En.Lelaki I dengar u nak kwin lagi yer?" kalau dia jawab "yer" aku nk tye lagi "kenapa erkk?" dan kalau alasan yang sama dia bagi pada isteri dia... aku akan sental kepala dia dgn persoalan maut aku..... "o0o0o0o isteri u x boleh nak puaskan u erk?? abis tuh u rasa u bagus sangat ker?? cuba u tanya dalam sepanjang tempoh u berkahwin dgn isteri u berapa kali u boleh puaskan dia" [ ha!!! ambik ko soklan cepu emas!!!! ].. aishhhhhh!!!! x faham aku lelaki yang menggunakan alasan tuh sebagai alasan nak kawin lain....tak masuk dek hakal aku....

Mmglah islam menghalalkan beristeri 2-3-4 [ jika mampu & boleh berlaku adil ].. tapi faham x maksud adil disini... adil yang ingin aku perjelaskan bukan segi nafkah zahir batin jer... aku nak memperjelaskan adil yang lebih terperinci...


  • Adil ker bila seorang suami bila hati isteri muda di tatang2.... sedangkan hati isteri tua diabaikan?
  • Adil ker bila seorang suami nak berkahwin lain dia menggunakan alasan kelemahan isterinya sedangkan dia butakan mata pada kelemahan dirinya sendiri
  • Adil ker bila seorang suami tu ada tercalit dalam hatinya "wah isteri baru aku lagi best" ? kat cni dia dah menilai dan meletakkan keutamaan & keistimewaan tuh lebih pada yang kedua [almaklumlah barang baru...belum lunyai lagi]
  • Adil ker bila seorang lelaki tuh menganggap sebab dan alasan dia berkahwin itu kerana kelemahan isterinya tanpa dia sendiri nak menghitung kelemahan diri dan memperbaikinya?"
  • Adil ker dia bila diwaktu susahnya dia bersama isteri tua...bila dh senang2 dia kongsi plakk dgn isteri muda[ tetiba jer muncul ]...kenapa tak suruh jer isteri muda tuh hidup jer mcm isteri tua macam masa mula2 kawin dulu? naik pelan2..dalam ertikata lain buatlah seolah2 macam kawin dgn isteri pertama dlu sama2 mkn ikan bilis... kocak tong minyak masak dgn air sebab minyak dh habis..makan cwinggum dalam kereta bila ujan supaya senang nak tampal mana2 kebocoran dalam kereta.......
  • Adil ker kalau isteri tua dlu beranak hantar kat gomen...[masa susahkan]..time isteri muda bukan main htr g hospital pakar [ialah dh kayo sikit] knp x htr jer g spital gomen gak??
Ini baru sikit [emo ni...emo.......] so korang yang lelaki tuh bawak2 lah kaji diri sendiri....sebelum nak lemparkan satu tuduhan isteri itu x sempurna...cuba tye diri sendiri "SEMPURNA SANGAT KAH AKU"
Dan kepada para suami korg kena ingat... walaupon korang suami...nakhota rumahtangga...korang boleh bagi istilah 'nusyuz' pada isteri ..tapi korg jgn lupa.... suami lagi ramai yang nusyuk dari isteri....
korang marah????nak aku ckp apa yg korang nusyuz?

  • Korang awal2 kawin lagi dh tak bertanggungjawab..... tanggung jawab korg separuh isteri dah buatkan ( mmglah faedahnya pada isteri sebagai sedekah)... kerja rumah yang korg perasan isteri kn buat tuh sebenarnya bukan tanggung jawab isteri...korang yg patutnya buat..memasak..mengemas...kalau x mampu nak buat sediakan seorang khadam[la ni maid ler] Ha???? apa tercengang? baru tau ker? alahai En...En lelaki oiiii........
  • Korang kn ingat tugas isteri korang cuma untuk melayang korang dan mencantikkan diri dia untuk korang ( mesti korg ckp'dh  2 bini aku selekeh jer aku balik keje' ) tapi cuba korg tye balik kat diri korg"berapa banyak elaun korg peruntukkan untuk isteri korang dlm sebulan untuk dia dandan diri dia untuk tatapan korg?" ( duit belanja dapur pon kekadang x cukup )
  • Korang tau x?? anak2 korang yang isteri korg susukan tuh korang x pernah bayar upah apa2 pon? yang mana kalau ikut dalam islam korang harus bayar upah isteri korg menyusukan anak korg ( wlpon tuh anak dia sendiri)
  • Korang tye diri korang sepanjang perkahwinan tuh berapa kali korang usap ubun2 isteri korang waktu subuh untuk bangunkan dia untuk jemaah subuh? ( kalau kejutkan pon..cara korg kejutkan tuh gajah dalam utan pon boleh bangun)
  • Korang cuba tye diri korang berapa kali korang pimpin tgn isteri korang untuk bawak dia sama2 menghadiri ushrah,kiyamullail,ceramah agama?
  • Korang ajar x isteri2 korang mengaji dan anak2 korang mengaji @ mengupah mana2 ustaz untuk mengajar mereka?
  • Ada tak lepas nikah korang ajar isteri korang cara2 nak mengangkat hadas besar ( korang assume isteri korg dh pandai..tanpa korang tau kalau lepas tu dia angkat hadas tuh salah & tak sah dosanya atas kepala korg)
  • korang tau x tanggung jawab korang sampaikan kan korang perlu ajar bagai mana untuk isteri korang bersihkan darah haid dan darah nifasnya...(kata pon ketua keluargakan)
  • Masa nak nikah pon pernah korg tye cukup tak ilmu kat dada korg untuk menerajui sesebuah rumah tangga?
Bukan aku nak tunjuk kat sini semua salah lelaki... aku x nafikan ada jugak salah perempuan..... tapi dari korang sibuk nak bini keluarga baru baik korg merapikan....menyempurnakan keluarga yang korang ada......
korang kena ingat perempaun ini dtgnya dari rusuk kiri korang yang sememangnya bengkok kejadian fitrahnya.... so semua terpulang pada korg mcm mana nak meluruskannya...terlalu lembut dia x lurus...keras & kasar patah nanti..... so carilah penyelesaian pada permasaalahan tersebut

Sebelum aku berhenti melepaskan emo ni... aku susun sepuluh jari mohon maaf andai ada aku terkasar (ialah kan...isu sensetif org perempuan)...... dan aku tulis ni bkn nak katakan perempaun tu betul semua...cuma nak para suami lebih peka bahawa isteri mereka pakaian mereka..maka cantikanlah pakaian itu......



** aku x anti poligami....kr jika aku anti poligami maknanya aku menidakkan hukum Allah...cuma para suami sendiri timbang2kan diri,ilmu,kemampuan sebelum berniat nak berpoligami**
signature'

22 comments:

.::SayangKemA::. said...

Betol...Logik....bole diterima pakai...bole dicpoy paste di mase2 kecemasan kak..

Thumbs Up Sista!!!

Eye_nee said...

Rilek Tash..jgn emo sgt..tarik napassss.....Byk kes kita dgr ttg nak berpoligami ni...baik dari media...kenalan ..hatta keluarga sendiri....Allah ttpkan Kaum ADAM berhak utuk berkahwin lebih dari 1...Tp bersyarat kan...kalau kantoi syarat tu...Di dunia maybe lepas lah...Akhirat there's noway to run...
Besar Punya siksa Allah janjikan...

For rakan2 HAWA....yg bahagia jgn rasa selamat...hari ni maybe ok esok lusa tak tau bagaimana...just be prepared tuk apa2 kemungkinan...

Hancur perkahwinan tak bererti hancur kehidupan...wake up....kan tgn yg lembut ini mampu mengoncang dunia...so prove it ladies....

Natasha said...

kema....10Q musyuk2

eye-nee.....betul tu aini...kbyakannya x pkir sal tu...dorg pk syokkkkkkk dorg jer

ZAFCO Travel & Tours Sdn Bhd said...

You a great women to protect the others women, boleh jadi sebagai juru cakap kepada semua wanita2 diluar sana.. jadi pakar psico gitu.. hehehehe..

ZAFCO Travel & Tours Sdn Bhd said...

asal kita komen x masuk pun...??

Natasha said...

zafco: ada jer komen ni.... tadi lum approvekan lagik...

wansteddy said...

setuju!
apa klu kawin lain ingt selesai masalah? kalau bini muda 2x lbh xmampu nk layan napesu dia cmne? nak kawin lagi n lagi? mmg dasar lelaki!

ada2 je alasan nak pasang satu lagi. bnyk songeh la tu. dorg ni xpk kuam perempuan penat sbb apa. nk urus rumah lagi, anak, famili, kerja lagi. kdg2 tgh malam ke pg buta blm tentu dpt rest lagi. total penat.

yg dorg tau g keje balik keje makan tido n nak tutt penat dia mmgla takde tu psl bertenaga je. ble kaum pompuan menolak thu pulak sebut nusyuz2. yg dorg ni jenis tak fahami isteri tu nk pangl apa ye? bangang? kui3...

ups, ter'emo skali kui3

Natasha said...

wansteddy>>>> aduiii dia pon emo gak rupanya...hakhakhak..panas entry nie...

dornag selalu pkir sal masaalah "BURUNG X MKN JER" wan..... elehh setakat bagi mkn burung dia...dia sekor jer kenyang wat hape yer tak??

adehhh apa pon..sekali lagi nk tegaskan.... kak tash x anti poligami!!! sebab ia halal...tapi jgn ler perbuatan selepas berpoligami tuh byk yg menimbulkan perkara2 haram & dosa

NiNa' said...

kak tash...

kalau laki tu berkemampuan.. dan adil.. xpe.. dan isterinya sanggup xpe..

tapi...bukan semua org bleh trima perkongsian tu..

macam nina.. skali di khianati.. bleh trima lg.. tp msuk kali ke 2..
maaf.. xde kemaafan da..nina ego tinggi walaupun x nmpk..
kepercayaan tu da musnah

SuRayA^i. said...

hambek..kalo lelaki2 yg mkn cili mmg meletup tlinge la bc entru sis nh..XD

Rowena Chasez said...

akak..
nasib baek sy ckup umur...
heheee~

kesian kwn akak 2..
huhuuu~

Jawa a.k.a USERMODE said...

wah wah wah...sangat "hot" topic ini. well... aku penyokong poligami (but hey hey... dengan berilmu ye). so.. yeah. tak mau berdebat isu ni.. but yes, you got point. TAPI perlu diingatkan.. jangan sesekali stereotypekan semua lelaki macam itu.

tapi kalau lelaki yang dimaksudkan dalam entry kat atas tuh, maybe yes... betol gak. sepak aje laju2. :P

Natasha said...

Nina....[kalau laki tu berkemampuan.. dan adil.. xpe.. dan isterinya sanggup xpe..

tapi...bukan semua org bleh trima perkongsian tu..]

tapi kebanyakkan yg dh sanggup tu nina...bkn sebab sanggup...klu di tye mmg x sanggup..tapi mgkn sbb terlalu sygkan suami @ hidup dia bergantung 100% dgn suami...so terpaksalah izinkan dalam keterpaksaan

Natasha said...

Suraya: yang dorg mkn tu bkn cili boh tuh su tapi cili HAPI!!!!

Natasha said...

Rowena Chasez >>>meh bukti dh cukup umur!!!!

cikgu isza said...

tu alasan bab isteri x layan,
kawan akak lagi truk, dah layan lakinye macam raja, semua sedia... sampai stokin pun tolong pakaikan, pendek kata susahlah nak cari pompuan yg mempu buat macam tu.. alih2 suami dia kawen lain gak.. apa lak alasannya... ISTERI TERLAMPAU PERFECT!!! Ade ke patut???

Natasha said...

Jawa a.k.a USERMODE >>>> hey tash pun bukan anti poligami tau.... IA HALAL...tapi jgn ler sbb nak menghalalkan sesuatu yang lain kita buat dosa dalam menghalalkan sesuatu tuh kan

Natasha said...

cikgu isza >>> BILA AKAK CKP CM 2 SAYA TETIBA TERSEDU...teringat bila satu kisah isteri layan suami umpama raja.... stokin pakaikan....ubat gigi letakkan atas berus gigi tetiap ari... suami x pernah tau mana letaknya suar dalam sndiri sbb isteri yang sediakan semua atas katil pagi dan malam...x ada kekurangan pon.. cuma salahnya isteri dia x ada anak...maka dia berlaku curang..tapi bula dh bercerai isteri tuh dh kawin...suami masih lagi berfoya2...kalau nak anak kawin lerrr...bagi halal kan....

*** aku terlalu naif satu ketika dlu****

¶A.K.I¶ said...

erkk.. swie lmbt smpai! tp betOl la 2... stuju la tasha!! AGREE!! hahaha.. klu kte tny laki soklan puaskah bini anda bersama anda! mst dia pon tercengang2!! yah2!!!

wansteddy said...

betul2... bukan kita nak tentang poligami. tp mampukah sang suami yg bercita2 nk berpoligami ni berlaku adil? kan3...

Muhammad Ariff said...

sesungguhhya aku masih dibawah umar ingin bertanya

apa yang PUAS tu? hehe :P

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.tp kak, kite x suke poligami
.waaaaaa T____________T

Copyright© All Rights Reserved ONETASHAKIR.COM