.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

BARU DITEMUKAN SUNGAI DIBAWAH LAUTAN

Jika anda seorang penyelam, maka anda harus mengunjungi Cenote Angelita,Mexico. Disana ada sebuah gua. Jika anda menyelam sampai kedalaman 30 meter, airnya air segar (tawar), namun jika anda menyelam sampai kedalaman lebih dari 60 meter, airnya menjadi air asin, lalu anda dapat melihat sebuah "sungai" di dasarnya, lengkap dengan pohon dan daun daunan.

Namun pengkaji mengatakan, itu bukanlah sungai biasa, itu adalah lapisan
hidrogen sulfida, namun nampak seperti sungai... luar biasa bukan?
Lihatlah betapa hebatnya ciptaan Allah s.w.t.


Cuba tgk pic ni.... nampak tak org yang tgh scuba tuh...dia scuba dalam laut..tapi bawah tu masih ada aliran sungai lagi.....Subhanallah












Cuba perhatikan...dalam laut ada sungai dan ada tumbuh2an...mcm kat daratan kan









Terowong yang akan membawa penyelam masuk ke dunia keajaiban...













Pelik tapi benar











Beberapa org penyelam sedang cuba mendekati dunia dibawah air ini












Semoga kita lebih merasai keAgungan Pencipta....












signature'

9 comments:

¶A.K.I¶ said...

eitt!! mne dapat source! menakjubkan!!

Natasha said...

aki= aki boleh tgk kat url nie
http://www.crystalkiss.com/the-amazing-underwater-river-in-cenote-angelita-mexico/

cantik sgt tau...n menakjubkan

Eye_nee said...

Besarnya kekuasaan mu Ya Allah....tak tercapai dek akal kami insan kerdil ini....menakjubkan...

Natasha said...

Allahhuakbar!!!!

blueCITY said...

salam..

wahhh best nya
tapi seram gak

selalu snorkeling jerk
tak la takut sangat, cuma kadang2 dengar dari dalam laut
macam suara2 ikan
time tuh rasa sangat kebesaran allah swt..
kalau scuba mesti lagi mencabar!!

tq for sharing

psychopath said...

cantiknye.....

Natasha said...

scuba sgt berbeza blue city..... scuba seolah2 kita d dunia yang lain...snokeling cuma d permukaan air jr:)

Natasha said...

psychopath: aah mmg cantik sgt2

nda said...

subhanallah...
allahuakbar

Copyright© All Rights Reserved ONETASHAKIR.COM