.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Barang baikkkkkkkkkkkkkkkkkkkk punya

M
ak Minah dan Pak Mat ada 4 org anak perempuan yang sangat disayangi iaitu Siti, Seri, Murni dan Suri. Satu hari mereka berpakat utk kahwinkan anak2 ni serentak. Selepas selamat diijabkabulkan, ke empat2 anak tu pun bercadang untuk pegi honeymoon. Siti pegi honeymoon ke Pulau Langkawi, Seri ke Pulau Tioman, Murni ke Pulau Kapas dan Suri ke Pulau Pangkor. Sebelum pegi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, nanti jgn lupa hantar berita pada mak dan ayah. Ceritakan macam mana honeymoon korang. Tak payah tulis panjang2, pakai kod iklan aja dah cukup. Ringkas, padat dan cepat. panjang lebar Mak Minah memberi arahan pada anak2nya. Seminggu lepas tu depa terimalah surat dari Siti yang bertulis :-

'Standard Chartered' . Tercari2lah kedua suami isteri ni iklan Standard Chartered dan bila jumpa tersenyum le kedua2nya membaca iklan yang bertulis "Besar, teguh dan peramah".. Bahagialah Si Siti rupanya.




Esoknya terima pula surat Seri yang bertulis 'Nescafe'. Carilah iklan Nescafe dan tersenyum lagi keduanya membaca iklan yang bertulis "Nikmatnya hingga ke titisan yang terakhir". Bahagialah Si Seri rupanya.




Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat Murni bertulis 'KFC'. Carilah iklan KFC dan tersenyum keduanya membaca iklan yang bertulis "Hingga Menjilat Jari"...



Bahagialah Si Murni rupanya... Seminggu berlalu, x ada surat dari Suri, Mak Minah dan Pak Mat dah risau. Dua Minggu..tak ada jugak.. masuk minggu ke tiga baru sampai surat dari Suri dengan isi kandungannya :-


'AIR ASIA'. Bergegas le Mak Minah cari iklan penerbangan tu sbb tak sabar nak tau apa yg jadi kat anak bongsunya.Bila dibaca. Mak Minah dan Pak Mat terkulat2 tak tau nak senyum atau menangis.. Apa motto iklan itu..."7 KALI SEMINGGU..3 JAM SEKALI.. NON- STOP!!"


Hahahahah..... kalau dapat Airasia ni best gak kan :P hahahahahahahahah








signature'

10 comments:

INTANKUTERPILIH said...

wakakaka kak...klakarlaaa...best memang best!!!

cAndLe iN tHe wiNd.. said...

suka yg air asia tu..kehkehkeh

Natasha said...

INTANKUTERPILIH: yang mana bestnya tuh..yang air asia ker..hahahah??

Natasha said...

cAndLe iN tHe wiNd: suka airasia erkk.... kak tash pon klu d bg piliha nak yg cm 2..nasib pun dapat yg mcm tuh..hahahahahahaha...


**oik2 18sx tu**

INTANKUTERPILIH said...

yang airasia tu laaa...ekekeke

mrS May said...

setuju...
ff pown nk airasia ar cmni kak tash!!

Eye_nee said...

Salam:
kes airasia tu paling tak menahan...7xsmgu..mau koma mcm ni..hehehee...

Natasha said...

Intankuterpilih: ahakssssssss mau habis minyak kat lutut cik abg tuh...

Natasha said...

ff: amboiii korang berebut2 nak naik air asia erkk....yelah 7x seminggu 3 jam sekali -NON STOP tu yang penting tuh..wahahaha

Natasha said...

eye-nee : tak komanyer aini cuma takut tempurung lutut tercabut jer..hahahahaha

Copyright© All Rights Reserved ONETASHAKIR.COM