.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Benarkah begitu?????

Benarkah kita x boleh berbicara semua hal dgn pasangan kita??? ada byk bnda kita boleh berkongsi tapi tetap ada beberapa benda @ perkara kita x boleh berkongsi...... benarkah begitu??

kadang kala kejujuran dgn pasangan disalah ertikan.......
contoh:
Kita lelaki / perempuan ingin keluar menemui kawan kita yang berlainan jenis... ( yang lelaki nak jumpa kwan perempuan / yang perempuan nak jumpa kawan lelaki ) terpaksa merahsiakan dr pasangan ( terutama pasangan yg tgh bercinta) hya kerana takut sidia salah faham /rasa tergugat / cemburu/ menyalah ertikan persahabatan...),benarkah begitu??

Bila dgn sahabat kita boleh berbicara apa sahaja tanpa ada halangan...kerana mungkin hati seorang sahabat lebih terbuka.... benarkah begitu??



Bila dgn sahabat kita boleh berkongsi segalanya benarkah begitu?

kadang kala dgn pasangan bila kita menangis tentang sesuatu dihadapan pasangan kita.... ada pasangan yang akan bertindak seperti batu mendiamkan diri tanpa apa2 reaksi...@ lagi teruk bila dia menyalahkan kita dgn mengatakan " alah ni semua salah u kan..." @ "sampai bila nak macam ni" @ "dah2 lah tu".....berbanding bila menangis disisi seorang sahabat.... dia akan pegang tgn kita... atau memaut bahu kita seraya berkata " its ok...semuanya akn berakhir...wut ever it is i selalu ada untuk u" @ " syhhhhhhhhhh come on...be strong" @ "tak mo nangis... i faham perasaan u" @ apa sahaja cara untuk menenagkan kita...yang mana kadang kala kata2 itu x diperlukan pun sebaik sahaja satu genggaman erat di tgn atau pautan bahu diberikan...sebak dalam dada akan berkurangan secara automatik... benarkah begitu??

Bila dgn pasangan apa ketidak puasan hati kita akan cuba untuk memberitahu dgn cara yg amat berdiplomasi (takut2 sidia terasa hati @ mengundang pergaduhan) tapi bila dgn sahabat...... secara bebas kita menegur..kerana ia datang dr seorang sahabat... benarkah begitu??

Bila bersama pasangan kita kawal segala gerak geri kita...tutur bicara kita...tapi bila dgn seorang sahabat kita selalu menjadi diri kita sendiri..benarkah begitu??

jadi seorang pasangan tidak mungkin melengkapkan kehidupan pasangannya.... dia masih memerlukan seorang sahabat untuk melengkapkan paling kurang 20% dalam kehidupannya...benarkah begitu??







signature'

1 comment:

Anna Boleyn said...

setuju!!!mmg itu yg B akn kata lepas Hana luahkn mslh Hana kat dia. Rasa macam down sngt. Org share problem nak kan dia buat kita rasa okay. ni mkn dow adelah :(

Copyright© All Rights Reserved ONETASHAKIR.COM