.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Cinta Jarak Jauh

C
inta jarak jauh nie memang menjadi lumrah sekarang nie...yelah bagi couple yang sorg study kat utara...sorg kat selatan..mmg jadi jarak jauh ler..tu x ambik kira lagi yang sorg kat malaysia...sorg kat oversea....

Itu bagi yang bercinta...... bagi yang berkahwin dan duduk jauh lagi seksa....ada gak ramai dia kalangan kawan2 Natasha yang isteri di Malaysia..suami mencari rezeki di Dhubai,Jordan,Abu Dhabi,Swiss,Brunei..merata2 ler.... ada yang ok..ada yang x ok....apa yang ok??apa yg x ok???
Ada yang ok tu maknanya suami isteri mampu jer hadapi kejauhan itu..menjadikan kejauhan itu taman untuk mereka menanam rindu mereka....dan mereka akn sama2 memetiknya bila bertemu.... tapi ada gak yang x ok nya...bila silelaki tadi ada CHENTA baru kat oversea.... alasan jauh..x ada org nak uruskan makan minum , "burung lapar"..... ish alasan semata2!!!! hape dorg ingat isteri yang ditinggalkan ni tak sunyi ker??? tak "lapar" ker? x penat ker jaga anak2?ambik alih tugas dan tanggungjawab yg suami tinggalkan>>> lupakah si suami tadi niat asal nak kerja jauh tuk sara anak isteri...utk cr rezeki lebih tuk family?? bila dh sampai sana kenapa cepat sgt berubah erk?

bagi Natasha erk....Natasha sendiri ada pengalaman jauh dr suami tercinta selama 6 bulan.......sorg KL sorg kemaman....... punyalah seksa.... tiap2 bulan Natasha kena balik rumah mak di Pekan Pahang... & setiap arilah suami Natasha kena berulang alik kerja dr Pekan Pahang ke Kemaman.....perjalanan yang akan ambik masa 2 jam pergi & 2 jam balik..... lepas 6 bulan dh x larat dah.... so kena gak dia memindahkan dirinya ke KL.......x larat dh dia tgk aku berulang alik dr KL-Pahang masa tuh.....

so bagi korg yang bercinta jarak jauh @ akan berjauhan peganglah pada satu "kesetiaan"..... itulah kunci utk kekal lama bersama...... carilah apa2 yg patut tuk dekatkan yg jauh...tukar2 baju yang belum basuh tuh....boleh bwak tido mlm...cium2 bau sidia..untuk eratkan kasih...biar rasa dekat selalu....

Orang akan kata....alah jauh2 boleh ada masa untuk diri sendiri kan....tapi org lupa bagi pasangan yang tak kuat untuk berjauhan atau pon ada byk dugaan dlm hubungan..kejauhan akan lebih memburukkan keadaan...... as susual kan "2 is always better then 1"



signature'

4 comments:

INTANKUTERPILIH said...

pernah bercinta jarak jauh, tp tak kekal...si dia terlalu kuat cemburu...

Natasha said...

aduhh susah tu.....sbb jarak jauh ni kepercayaan amat penting......

«-°[§nºw.ªngè£]°-» said...

papehal, solo laie bagus.x nyusahkn sesape.hahaha

KizZ said...

Cinta jarak jauh?Kiz sedang merasainya sekarang...semua benda jadi susah namun kita mesti cekal dan tabah dalam menghadapi semua tu..

visit us
www.kizgarden.blogspot.com

Copyright© All Rights Reserved ONETASHAKIR.COM