.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Perginya tanpa Nesan

Berderai lajunya air mata ni turun..tak tertahan2... Terusik hati keibuan aku bila mengingatkan apa yang telah berlaku.....Hati ini sangat tercuit bila membaca blog ::UMMI HARRIS:: yang telah kehilangan anakanda tercinta dalam satu kemalangan yang mana dia, suami dan bonda tercinta ada dalam kemalangan tersebut, namun cuma Harris yang telah dipilih untuk menjadi Tetamu Allah.... Semoga Harris tenang disana.....Insyaallah

Mengingatkan tentang kehilangan anak... Hati ini tersentuh penuh pilu..penuh duka... Tak siapa menjangka aku juga sebenarnya seorang ibu......Yer aku seorang ibu.... Ummi pada MUHAMMAD IZDIHAR HAFIY....

Seingat aku x pernah dimana2 entri sebelum ini aku sebut nama yang begitu indah itu... Nama yang membawa maksud

Muhammad ~~~~~~~~~ yang terpuji
Izdihar        ~~~~~~~~~ Kemajuan
Hafiy          ~~~~~~~~~ yang memuliakan

Mungkin ramai yang akan mengutuk berbuatan aku yang seolah tidak mengingati nama sikecil yang aku panggil Hafiy itu... Tapi itu sahaja yang mampu aku lakukan untuk ubat hati ku yang penuh dgn nanah kesakitan merinduinya & lautan airmana.

Hafiy Lahir pada 10/07/1999. kelahiran yang ditunggu2 penuh debaran.... kali pertama melihat Hafiy dia tersenyum memandang aku...mungkin inilah kata2nya 'Ummi...terima kasih kerana menjadi Ummi Hafiy setelah ibu kandung Hafiy sendiri tidak pernah mahu menerima kehadiran Hafiy' Yer!!!! Hafiy adalah anak angkat setelah perkahwinan pertama ku... aku dan bekas suami gagal untuk mendapatkan cahaya mata...walaupon Hafiy sekadar anak angkat tapi demi kasih aku pada Hafiy dan mahu batas2an aku dgn Hafiy tidak berbatas aku telah berusaha gigih untuk menyusukan Hafiy.... Alhamdulillah dgn izin Allah usaha aku berjaya dan aku berjaya menyusukan Hafiy dgn susu badan ku selama 11 bulan....Halal lah sudah hubungan aku dgn Hafiy

Dibesarkan dengan penuh kasih dan sayang..aku simpan impian mahu Hafiy jadi seorang Tahfiz.... Sejak kecil Hafiy telah menunjukkan ciri2 anak yang baik... Hafiy sangat pandai menunjukkan kasih sayang dia pada aku...

Panas ku sangka sampai ke petang rupanya hujan ditengah hari..... Perkahwinan aku dgn bekas suami sampai ke titik noktah.....(2003) aku tidak rela diri aku dikhianati.... Jika alasan mahukan zuriat..aku menerima sebagai ketentuan jika ada wanita yang sanggup menjadi madu ketika itu...tapi bukan itu yang berlaku sebaliknya wanita filipin telah hadir dalam hubungan kami....dan aku masih ingat kata2 bekas suami "sayang u dun hv to be worry...its notthing between me & her..its just a fuck"...huh....how could u say dat??? mcm mana plakk kalau aku yang buat mcm tu????? ada lelaki lain dan buat kenyataan yang sama mcm dia bg pada aku..boleh ker dia terima??? *** sangat emo saat ini***

Sewaktu kejadian ini umur hafiy baru sahaja 3 tahun ++.... sukar...... dia pulak x nak lepaskan aku... aku menjalani satu kehidupan yang amat sukar saat itu...... tapi kerana adanya Hafiy aku gagahkan juga.... Dengan keadaan aku yang baru 6 bulan sebelum peristiwa aku dikhianati itu menerima berita yang hampir meragut tangai nyawa ku...kini sekali lagi aku diuji......dugaan dan rintangan tak henti2 selepas itu.....

2tahun ++ aku berusaha untuk membesarkan Hafiy.... akhirnya Hafiy berjaya juga ke Sekolah Tahfiz At-Tijarrah Gombak...( 2005) Alhamdulillah...anak ummi akan jadi seorang Tahfiz..Insyaallah....dalam usia yang kecil itu Hafiy terpaksa tinggal diasrama.... dan setiap minggu aku akan menziarahi hafiy.....

Namun senyum ku juga tidak berkekalan.... tahun 2006 aku ditakdirkan untuk jatuh cinta...lelaki yang aku pilih berusia 11 tahun lebih muda dari ku..... Jodoh yang aku sendiri tidak pernah terduga..... kami ikat rantai cinta kami pada bulan Jun 2006...walaupon tika itu dia masih jauh nun di Pantai Timur manakala aku di KL... Atas dasar tanggugjawab dia telah mengorbankan kerjayanya di sana untuk bersama aku disini pada Dec 2006... sejak itulah Hafiy serumah dgn ayah tiri.... OH TIDAK!!!!! Hafiy panggil hubby aku "papa"..dia sgt sygkan papanya..mcm tu jugak dgn papa yang sgt mengambil berat tentang Hafiy.... Hafiy x ubah dilayan seperti anaknya sendiri.....Namun kebahagian hidup bertiga juga tidak kekal lama bila hafiy..................
DILARIKAN PADA SEPTEMBER 2007
oleh bekas suami ku dari sekolah asramanya...... Hingga kini aku gagal mengesan mereka...bekas suami yang entah tinggal dimana...entah berkerja dimana....puas usaha mencari dikampung halamannya..kawan2..segalanya menemui jalan buntu..... cuma aku ada 1 lagi harapan.... tahun depan Hafiy akan berusia 12 tahun.....dia akan memiliki kad pengenalannya sendiri... dari situ insyaalah aku akn mampu menjejakinya melalui Jabatan Pendaftaran Negara..Insyaallah....Akan ku nanti saat itu....

Kehilangan Hafiy bukan lambang kasih abah pada Hafiy...tapi ia cuma sekadar sikap ingin menyakiti hati aku... kerana dia sgt tahu bagaimana dalamnya kasih aku pada Hafiy.... apa yang dia lakukan semata2 mahu aku kembali pada dia..dan aku tidak memilih cara itu.....Tidak sama sekali!!!!!

Aku pilih jalan yang mempunyai resiko untuk aku kehilangan Hafiy....walaupon aku ada satu lagi jalan untuk tidak kehilangan dgn mengorbankan  hati aku untuk terus hidup dgn lelaki durjana seperti dia.... Oh Tidak!!!!!
Biarpon terpaksa kehilanagn anak yg amat aku syg.... aku yakin....anak-ibu x akan ada jurang pemisahnya.....tapi andai aku pilih untuk memiliki Hafiy dgn jalan yang mudah itu bermakna aku terpaksa menghabiskan sisa2 hidup ini dgn seekor binatang yang bertopengkan manusia.....

Bukan mudah untuk menerima kehilangan Hafiy setelah dia dilarikan ..... aku selalu merindui dia.... tahun ini genap 3 tahun aku tidak mendakapnya..tidak mencuimnya..tidak mendengar suara manjanya memanggil aku 'UMMI'.....tahun lepas hari jadi Hafiy tetap aku sambut... mula2 aku mmg x mahu mengingati tarikh itu...tapi sorg teman selalu memberi aku kekuatan untuk aku raikan harijadi Hafiy walaupon Hafiy tiada d sisi ku....


"Semoga anak ummi selalu dibawah lindungan yang maha esa"... itu jer doa yang mampu aku panjatkan untuk anakanda tersayang.....Hari lahir dia yang aku sambut penuh dgn air mata ku.... tapi sekurg2nya aku lakukan juga walaupon dalam keadaan yang amat pilu.......

Buat Hafiy: Ummi mita maaf kerana memilih jalan ini..... hafiy selalu dalam hati ummi....selalu dalam doa ummi.... ummi yakin Allah akan memperrtemukan kita walaupon saat ini :::pergi mu tidak bernesan::: maafkan ummi......maafkan ummi sayang


Buat bekas suami aku>>>>> ko boleh rampas dia dari aku..tapi aku akan pastikan ko x boleh rampas kasih dia pada aku & alhamdulillah dgn perkahwinan kedua aku...terbukti aku tidak ada masaalah kemandulan..aku mengandung cuma Allah tidak panjangkan rezeki aku...aku hilang kandungan itu pada usia 6 bulan....Insyaalah aku dgn suami sedang mencuba lagi!!!!! ko???? masih pada tapuk lama ker???

**emo sgt sampai x ada suara**


signature'

34 comments:

mukasurat17 said...

semoga izdihar jadi anak yg soleh. amin.

onniey84 said...

sedihnya oni baca kisah tasha..harap tasha bersabar
Insyallah suatu hari nanti kebenaran akan terjawab..
doa org yang teraniaya sentiasa dimakbulkan oleh Allah...
Jangan putus asa tasha..

Natasha said...

Amin...amin...Ya Rabbal Alamin

Natasha said...

oni: Insyaallah Oni.... tasha x pernah putus asa menjejaki dia walaupon harapan tu terlalu tipis..tapi sebagai IBU.... cuma bila nyawa terpisah dr badan ajer..maka harapan itu terkubur bersama jasad

rDnA said...

sedihnyer baca entri ni kak tasha...sabar yer..mudah2an impian kak tasha untuk jejak anak kak tasya termakbul..tak patut exhsbnd kak tasha buat camtu,pisahkan anak dgn ibunya..takpe..Allah tu ada.doa banyak2 yer kak tasya..

Dak Wan said...

Bese arr sis... org gila meroyan mmg camtu. Nanti kita babap dia ramai2 mau? Hehehe

Natasha said...

Insyaallah..... akak akan selalu kuat untuk menjejakinya.... kdg2 pelik bila tgk org buang2 anak...kita ni puas ..penat mencari ank yg hilang....ishh binatang yg hidup dlm badan manusia

Natasha said...

dakwan: nak babab dia??? tu kalau sis jumpa tgh jalan mmg jadi makanan tayar satria sis tuh...gelek bagi leper jer

::SayangKemA:: said...

mish hafiy tooo....hmm....

hisham said...

salam...sedihla citer u ni...moge2 ape yg u hajatkn akn terlaksana...aminn

Shaifful Hairi b Ramli said...

uncle tak terkata apa..sebak rasanya..uncle dan orang umah pun pernah hadapi trauma setahun. kelahiran puteri pertama hanya bertahan selama 11 jam sahaja..itu citer kami 3 tahun yg lepas..malas ler nak citer karang ko nangis pulak hahahha..uncle harap ko tabah dan bersabar..sentiasa berdoa itu adalah jalan terbaik..dan yg penting tuhan dan tunjukkan yg ko tu tak mandul...bekas laki ko tu sebenarnya kontang hahahha..

hans said...

sedih pula baca entry awal2 nih
apa2pun thanks sudi follow blog saya yer kak

Natasha said...

sayang kema: Rindu akak pada dia tak bertepian kema

Natasha said...

Hisham: Tiap kali sujud tumpang2kanlah doa untuk sy bertemu dia yer

Natasha said...

uncle: dia kontang ker uncle??? hahahahaha mana tau nie??? adeh uncle ni sengal ler..sbb tu me cr org muda:P bwekkkkkkkkk

Natasha said...

hans: air mata ni dh hampir kering dh hans

shapikapikabon said...

sian kat akak.
sabar ye.
doa banyak2.
insyaALLAH ALLAH sentiasa berada bersama orang yg teraniaya.

p/s : pika doakan akak jumpa hafiy lagi. :)

Natasha said...

shapikapikabon @pika
Terima kasih pika.... Insyaalah jika ada rezeki...ada jodoh bertemunya semula akan akak war2kan di blog ini.....

.: mama cute :. said...

jgn risau le pn natasha..
insyaAllah ur son akan cari u balik bila dia dah besar.. i got this kinda of experience among my sibling.. time kecik, the father yang pisahkan depa, tp bila besar, anak2 dia suma p kat mak depa balik. kena sabar aje la ye.. take care natasha.. :) i bet ur son misses u too..huhu

SuRayA^i. said...

ksian nye sis..
msti sis sdih gle mse bru2 ilang hafiy tu kan..
xpe2, be strong! one day nnt x mstahil sis akn jmpe die blk =D

Natasha said...

mama cute: Yeahhh but when?? penantian itu satu penyeksaan...... mungkinkah dia telah ditabur dgn hasutan2 tentang i? kerana dia langsung tidak menghubungi i

Natasha said...

suraya: thks..atas kata2 kekuatan itu........bukan sedih masa dia mula2 ilang tu sahaja..samppai sekarang npon ada kesedihan itu..sangat sedih..cuma "life still to be carry on"

mrS May said...

sabar erk kak...
byk kan berdoa semoga diketemukan akak dan hafiy..
ff doakan kebahagian kak tash selamanyer....

Natasha said...

Fifi>>thks fifi..tumpanhkan doa agar akak bertemunya disetiap sujud fifi pada pencipta

F U N F A B U L O S I T Y said...

entry ni betol2 sedih-terase gak ler-sedih-tambah bile tgk pic adk yang sgt comel tu-di tambah lagi dengan tajuk-pergimu tak bernesan-ooohhh-speecless- semuga bersabar byk2 dgn dugaan ini- ;D

Natasha said...

yer fun... kak tash pun sebenarnya x mo tulis selama nie..x nak kongsi derita yang sgt pedih ini..tapi bila terbaca byk blog yg lagi sedih ...kak tash terfikir..sekurang2nya inilah jalan terbaik tok kak tash luahkan apa yg terpendam... maka terbongkarlah satu cerita yang disimpan sekian lama

«-°[§nºw.ªngè£]°-» said...

herm.i was wondering b4.bt nw i got d answer :)
hopefully hafiy djmpai dlm keadaan yg terurus dan kesihatan yg baik.amin.

Natasha said...

snowangel>>> :( kitak sik mok tya kmk

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.and im crying
T___________T

.sedihhh
T____________T

El-Zaffril said...

Akak... Saya sedih saat baca entry ini...

Saya berdoa yang Hafiy akan kembali semula pada akak... atas kehendaknya sendiri... akak banyak2 sabar ye... Doa banyak2 pada Allah...

Akak... saya yakin Hafiy rindukan akak juga... saya yakin yang dia akan diketemukan dengan akak...

InsyaAllah... Allah uji akak skrg... kerana ada bahagia untuk akak di masa akan datang...

Untuk lelaki itu... saya doa.. semoga dia dilembutkan hatinya... Amin...

||| PöJìé PööH ||| said...

OMG kak..
Sy sedih baca kisah nih..
Xpnh tau pula akak ada kisah yg sgt pahit dalam hati tu.. Xpnh sangka..
Kisah akak sama macam kisah yg pnh saya ulaskan dulu, pasl elis dan Ferris..
Sedihnyaaa..
Xpela kak byk kan bdia semoga akak kembali dpt menemukan anak akak tuh...

Love,
Kisah Ferris dan Kasihnya Ibu, Elis Mokhtar...

E K A said...

ya allah ...mengalir air mata saya baca entry ni...dugaan yg sgt besar saya rasa.arap k.tash tabah setabahnya

Epul Azimi said...

sedihnye,sy doakan akak dapat berjumpa kembali ngan hafiy ye,sabar kak,Allah suka mereka yg sabar....:)

¶A.K.I¶ said...

sis tash...
keep praying agar hafiy sntiasa dilindungi Allah ye...

2 je yang kte mampuu..
ALLAH syg akak...
sbb 2 cabaran akak besa dan akak tetap kuat...

Copyright© All Rights Reserved ONETASHAKIR.COM