.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Aku & Dia Part~~8

Bersambung dari part 7
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V

Hari2 aku lalui tak semudah yang aku sangka.... Kejauhan menjadikan aku seorang yang  bukan diri aku lagi. tetiba aku yg selalunya kecoh dan murai jadi pendiam, byk masa aku habiskan dengan diri sendiri, tak suka bercampur, lagi pon dengan status aku sebagai " ibu tunggal " bukan mudah untuk bercampur dengan masyarakat. Asalkan keluar rumah org tuduh kita nak ambik laki org (ekelehhh apa barang...aku nak cari yang bujang..hahahahah).....
Ni kisah benar dimana berlaku pada diri aku sendiri. Jiran depan rumah aku ialah seorang makcik yang berumur lewat 40an, suami dia berusia 50an. Bertahun2 aku berjiran dengannya, dan selama aku tinggal di situ, selama itulah aku menjemur kain pagi2 ( 7-8am), tak menjadi masaalah pon pada makcik K ni, tapi sejak aku menadi ibu tunggal ni pulak jadi masaalah. Ynag jadi masaalahnya bila dia tak tegur aku secara direct tapi dia membebenkan otak mama aku. Korang tau apa dia ckp kat mama aku?? " kak, sy rasa anak akak dah melampau, dia sejak jadi janda ni suka sgt jeling2 suami saya pagi2" CUBA KORG BYGKAN KENYATAAN DIA TU???
Bila aje mama tya aku, aku pon apa lagi, aku tak tunggu lama, dan dan tuh aku jumpa makcik K tu.. aku cakap kat dia " makcik K... tolong pesan dekat Abg M, mlm ni jgn lupa jumpa saya kat tempat biasa yer. Dia punya muka warna dh macam udang kena bakar. Dia sound aku "ko jgn nak fitnahkan laki aku ada hubungan dengan ko"..hahahah pandai pulak marah? aku terus jer lantang bersuara "ish bukan ker makcik cakap saya selalu jeling2 dekat abg, so sekarang saya x nak main jeling2 lagi, saya nak jumpa direct dengan bakal madu saya" & sejak hari tu dia tak berani nak cakap pape pasal aku.
Ish!!! aku nak sambung kisah cinta aku

V
V
V
V
V
V
V
V
Masa tu aku dan hubby masih lagi menggunakan talian pre paid..hahahah zaman batu betul!!so sehari top up bagi pihak aku wajib 20 hengget, pihak dia 20 hengget, tu pun dah masuk active 5 tuh... siang byk masa kat web cam ( nasib dh kenal apa itu webcam masa tuh). Sejak jauh dari hubby 13/03/2006 tak pernah sehari pon kami tak bersms / call. Itu jer yang ada sebagai penyambung hubungan kami. Janji sidia dia akan datang ke KL lagi pada 28/04 sempena hari jadi aku ( ni secara tak langsung nak promote kat korg birthday aku..hahahahah) Ini bermakna aku harus lalui 45 hari lagi untuk bertemu dengannya. Maha hebat kerinduan ini.
Aku lalui kehidupan ini seperti biasa, aku cuba mengelakkan apa2 tekanan kerana aku tahu tekanan akan membunuh aku yang sedang berperang untuk terus hidup (mungkin korg nak tau sgt kenapa aku ckp mcm ni kan.... Insyaallah aku akan bagi tahu jugak lambat laun nanti...bagi yang dah lama mengenali aku..terima kasih kerana selalu ada di sisi aku sewaktu aku sedang berdepan dengan kesakitan yang maha hebat) Aku harus kuat, dan terus kuat.
V
V
V
V
V
V
V
V
V

Sebenarnya aku amat2 tersentuh bila bercerita semula tentang cerita aku dan dia. Membayangkan segala kesukaran yang aku lalui menjadikan aku sgt bersyukur dengan apa yang aku ada pada hari ini....Alhamdulillah....


V
V
V
V
V
V
Aku harap korg sabar tunggu episod ni sampai akhir. Aku akan ceritakan setiap detik hingga ke detik aku sekarang.



signature'

11 comments:

hisham said...

salam...jadikan hari esok lbh baik dari ari ini....

Cik Lily Putih said...

Tash,
patutnya ko cili mulut makcik depan umah ko tu, baru dia tau langit tu tinggi ke rendah..
ishkk emo plak aku tetiba!

intanurulfateha said...

.akak!
.teruslah sambung
.ape neh ceta sekerat2
.huhuhu

.kite pun nk g sambung ceta kite plak lah ;p

Natasha said...

hisham>>>> yeahhh!!!thks hisham

Natasha said...

lily >>> aku ni penyabar liy...ahahahahaha

Natasha said...

fateha >>> tu strategi nak dapatkan traffic tuh

ISZA said...

ishhh.. makcik tu.. ayat dia takleh blah, ayat tasha lagi xleh blah.. hahaha.. chaiyok2, ambik ko.. diam trusssyhh. truskan.. akan ku baca hingga ke akhirnya.. :)

cik helena said...

berani gile kakakku nih..hahaha

saya bace kan kak..macam tak caye jek..akak nih tabah!

Natasha said...

helena>>> tu bukan tabah...tu namanya LASER

.::SayangKemA::. said...

makcik K mmg ngokngek...agak2 la laki umor 50 da pun...hahahah!!!

zatilzuhdi said...

akak agak-agaknya makcik tuh
tergugat dgn kegojesan akak..

hakikat sebenor laki dia yg
curik2 jeling akak kot?hehehe..

go go kak tash! u are wonderful
woman! everyone got a chance to
life happily ever afta.. :)

Copyright© All Rights Reserved ONETASHAKIR.COM