.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Pastikan apa yang anda kulum


Kulum? dengar jer tajuk korang mula gedik kan? ahahahaha. Apa ingat Natasha hilang akal ker? Aku rasa aku masih siuman dan belum gila lagi, so jgn perasa. Apa pun aku tetap nak cerita pasal kulum ni....
Ingat tak zaman kecik-kecik kita suka sangat makan gula-gula ni atau sekarang lebih dikenali sebagai candy. Sekarang bila kita dah besar panjang, anak-anak kita, adik-adik kita, anak buah kita,sepupu sepapat yang masih kecik pula sibuk makan candy ni, tapi pada zaman sekarang soal halal dan soal haram telah menjadi satu isu besar, jadi tak mustahil sekiranya dalam candy ini juga terdapat bahan-bahan yang tidak halal



Satu masa dulu kalau hari raya dikampung-kampung aku banyak rumah yang menyajikan gula-gula ni, tapi tahukah dorang apakah bahan dalam gula-gula ni?

V
V
V
V
V
V
V


Astagfirullahhalazim!!! ini ker bahannya?? aishhhhhh tak sanggup nak makan. Bagi korang yang dah tahu info ni sila panjang-panjangkan ya. Jangan sampai anak2 kecil yang ada disekeliling kita menelan gula-gula ni, Patut pun anak-anak zaman sekarang semakin degil,keras kepala,bebal, sebab punca makanan banyak yang tidak halal.

Dalam kita mempersoalkan masaalah makanan halal atau pun tidak, apa kata kita sama-sama kaji sumber kewangan yang kita beli makanan untuk ahli keluarga kita adakah benar-benar halal?

signature'

Copyright© All Rights Reserved ONETASHAKIR.COM