.
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Sedih + Takut

26/10/09 elok jer Princess DD active bila nampak buah hatinya si Comey datang dgn ::mak mertuanya::... elok je dia makan..... elok jer dia main-main....

27/10/09 Princess DD satu hari memerukkan dirinya dalam pouch...dia x keluar & tak active...mulanya aku ingat sbb dia mmg nak berehat..maklunlah mlm tadi bukan main lagi lasaknya..... tapi bila malam menjelma baru aku rasa sesuatu yang pelik..DD x active mcm selalu..dia asyik tido jer...bila aku ambik dan letak kat tepi aku dia tido..selalunya dia akan memanjat-manjat mcm monyet kena belacan...eh dah jadi sopan ler plakk tiba2...... bila masukkan dalam 'cage' dia.....DD nampak mcm kesejukan...so aku tutup 'cage' dgn kain.....



Esoknya 28/10/09 DD nampak lemah sangat.... dia macam terlalu sakit..... akhirnya aku decide utk htr DD ke klinik.... dah lah klinik untuk makhlik specis mm DD ni susah nak cari...nasib baik ada satu kat Damansara ni...& Doc yang merawat tu mmg pakar makhluk specis mcm DD.... tapi sebelum hantar DD ke klinik terpaksalah aku bawa DD dalam 'bonding pouch' sebab ada beberapa urusan yang perlu aku selesaikan.... dalam pukul 12.30 aku sampai kat klinik...hujan turun dgn lebat pulak tuh.... nasib masa tu ada sorg teman dgn aku..kalau x mau jer aku menangis melihatkan keadaan DD mcm tu..... DD nampak lemah...melihatkan keadaannya aku rasa mcm tak ada harapan jer untuk DD...tapi aku pujuk hati..aku katakan pada diri aku..DD akan ok...dia akan sihat sbb aku dan Hubby aku sgt sayangkan dia.... sebaik jer Doc melihat keadaan DD.... DD disahkan mengalami cirit birit.... sian DD..... dia 'membuang' kat tempat rawatan tu pun dalam bentuk yg sgt cair...Doc ambik sample najis DD untuk dipastikan sama ada mengalami masaalah cacing atau tidak.... Alhamdulillah DD tak ada tanda2 mengalami masaalah cacing..... apa pon doc tak berani bagi jaminan...Doc kata keadaan DD tetap 50-50..... [masa tu Allah jer yg tahu perasaan haku].... Dalam hati aku berdoa.... semoga x ada apa2 yang buruk berlaku pada DD...semoga DD cepat sihat...... Doc bagi air garam pada DD...mulut DD yang kecik tu mmg menyukarkan Doc untuk bg DD minum...tapi alhamdulillah...berjaya juga.... Doc bagi beberapa jenis ubat untuk DD makan kat umah....[aduh ni atas kepala aku jugaklah tanggungjawab ni]... Doc bekalkan Antibiotik utk DD.... 1 hari mkn sekali je, tapi korg tau berapa banyak??? 0.02ml (1 titik)...hwaaaaaaaaaaa.....mcm mana nak bg dia mkn mcm tu?? ubat ni kena bagi selama 7 hari... pas tu doc suh bagi biofidus kat DD...kena campurkan dgn makanan dia... sehari sekali selama 3 hari, ada jugak ubat charoal..yg ni kena bg setitik sekali jer, untuk buang angin[pandai ke DD kentot?], pas tu DD di beri air garam ..sehari kena bg DD 4 kali....DD juga dibekalkan dgn HWPA [special food] tapi dia x nak mkn... aduh pening kepala nak suruh DD mkn.... Balik jer terus bg DD mkn semua tu.....mlm bagi lagi DD minum air garam.....

PriNceSs DD


29/10/09 DD dah nampak cergas...bila membuang pon dah tak adalah cair lagi. DD nampak sihat sikit...walaupon masih lagi nampak lemah.....DD aku bg makan heinz apple + mangga, Alhamdulillah DD makan walau pon x banyak

30/10/09 Dah hari ke 3 DD makan antibiotik, hari ni hari terakhir DD kena minum air garam dan biofidus. Keadaan DD nampak sgt memberangsangkan..... DD dah mula panjat-panjat, dah mula mkn sendiri, dah nampak ergas, active dan kembali lasak.... Senang hati melihat keadaan DD...berbaloi rasa RM68 bill DD.... Saat aku menulis Blog ni DD sedang enak bermanja2 dgn hubby haku...dia dah pandai nak kuar dari 'cage', dah bosan duduk dalam age 3 hari. Semoga DD sihat selalu. Tetiba aku terfikir kenapa aku x ambik pic DD masa DD sakit. nasib baik aku tak ambik... sebab sebenarnya aku amat tak sanggup mengenang keadaan itu. Biarlah x ada memori tu..biarlah keadaan DD sakit tu seperti x pernah ujud dalam kamus aku dan DD.





4 comments:

Dak Wan® said...

Eleh, kita nya lg besh...Bg racun pun tak mati2. Kita bg nama dia "Cik T@Mak Menti" Koh!Koh!Koh!

fasihah said...

alhamdulillah..DD tak pape...huhu
mummy tak jumpe DD lagi tau..
so..jaga kesihatan!

Natasha said...

Dakwan: mengong selalu........

Fasihah: nanti jumpa jgn lupa manja2 kan DD tau mummy

Pojiepooh Abdullah said...

omangaiiiii..
ubat dia ceri beri lagi mahal dpd ubat saya ceri beri..
erm, kne pk lagi ni..
klo sy demam leh gi klinik panel xpayah kne bayar biar brp harga sekali pun..
klo ada baby suggie pasnih, mau bengkok aku kak!
kne pk lagi nih!

Copyright© All Rights Reserved ONETASHAKIR.COM